Głównym celem projektu jest opracowanie komercyjnych sterowanych zawieszeń dla wielofunkcyjnych pojazdów o wysokiej mobilności. Autorzy koncentrują się na poszukiwaniu rozwiązań zarówno konstrukcji, jak i algorytmów sterowania z zakresu zawieszeń adaptacyjnych.
Do realizacji projektu wykonane zostaną trzy odrębne platformy badawcze obejmujące swoim zakresem większość komercyjnych rozwiązań technicznych zawieszeń pojazdów kołowych typu SUV i pickup spotykanych w krajach europejskich.
Do realizacji projektu wybrano następujące pojazdy:
- samochód lekki terenowy o masie około 1400 kg,
- samochód ciężki terenowy o masie około 2200 kg,
- samochód terenowy przystosowany do transportu ładunków.
PBS
Program Badań Stosowanych Narodowego Centrum Badań i Rozwoju
http://www.ncbir.pl/programy-krajowe/program-badan-stosowanych/
- INFORMACJE O PRZEDMIOCIE WNIOSKU
- Wniosek dotyczy Ścieżka B Mechanika i transport
- Tytuł projektu Aktywne zawieszenia wielofunkcyjnych pojazdów kołowych o wysokiej mobilności
Obszar naukowy (wg OECD)
2.3.1 – Nauki inżynieryjne i techniczne/Inżynieria mechaniczna/Inżynieria mechaniczna;
Dział gospodarki (wg PKD)
29.3 – Produkcja części i akcesoriów do pojazdów silnikowych
Słowa kluczowe (max.5): sterowanie, drgania, zawieszenia, pojazdy, dynamika