Głównym celem projektu jest opracowanie komercyjnych sterowanych zawieszeń dla wielofunkcyjnych pojazdów o wysokiej mobilności. Autorzy koncentrują się na poszukiwaniu rozwiązań zarówno konstrukcji, jak i algorytmów sterowania z zakresu zawieszeń adaptacyjnych.

Do realizacji projektu wykonane zostaną trzy odrębne platformy badawcze obejmujące swoim zakresem większość komercyjnych rozwiązań technicznych zawieszeń pojazdów kołowych typu SUV i pickup spotykanych w krajach europejskich.

Do realizacji projektu wybrano następujące pojazdy:

  • samochód lekki terenowy o masie około 1400 kg,
  • samochód ciężki terenowy o masie około 2200 kg,
  • samochód  terenowy przystosowany do transportu ładunków.

PBS

Program Badań Stosowanych Narodowego Centrum Badań i Rozwoju

http://www.ncbir.pl/programy-krajowe/program-badan-stosowanych/

 

  1. INFORMACJE O PRZEDMIOCIE WNIOSKU
  2. Wniosek dotyczy Ścieżka B Mechanika i transport
  3. Tytuł projektu Aktywne zawieszenia wielofunkcyjnych pojazdów kołowych o wysokiej mobilności

 

Obszar naukowy (wg OECD)

2.3.1 – Nauki inżynieryjne i techniczne/Inżynieria mechaniczna/Inżynieria mechaniczna;

Dział gospodarki (wg PKD)

29.3 – Produkcja części i akcesoriów do pojazdów silnikowych

Słowa kluczowe (max.5): sterowanie, drgania, zawieszenia, pojazdy, dynamika